maandag 9 december 2013

Vertaling van het liedje: Streets of Baltimore – Gram Parsons

Streets of Baltimore – Gram Parsons

Well I sold the farm to take my woman where she longed to be
We left our kin and all our friends back there in Tennessee
Then I bought those one-way tickets she had often begged me for
And they took us to the streets of Baltimore
                    
Well her heart was filled with gladness when she saw those city lights
She said the prettiest place on earth was Baltimore at night
Well a man feels proud to give his woman what she’s longing for
And I kinda liked the streets of Baltimore

Then I got myself a factory job, I ran an old machine
And I bought a little cottage in a neighborhood serene
Then every night when I’d come home with every muscle sore
She’d drag me through the streets of Baltimore

Well I did my best to bring her back to what she used to be
Then I soon learned she loved those bright lights more than she loved me
Now I’m a going back on that same train that brought me here before
While my baby walks the streets of Baltimore
While my baby walks the streets of Baltimore

Straten van Baltimore – Gram Parsons

Nou ik verkocht de boerderij om mijn vrouw mee te nemen naar waar hoort te zijn
We lieten onze familie en onze vrienden achter in Tennessee
Dan kocht ik een enkele reis waar ze me voor vaak voor had gesmeekt
En ze namen ons mee naar de straten van Baltimore

Haar hart vervuld was met blijdschap toen ze de lichten van de stad zag
Ze zei dat Baltimore ’s nachts de mooiste plek op aarde was
Een man voelt zich trots om zijn vrouw te geven naar wat ze verlangt
En ik vond een beetje de straten van Baltimore

Toen kreeg ik het voor elkaar om een fabriek baan te krijgen. Ik bestuurde een oude machine
En toen kocht ik een huisje in een rustige wijk
Dan elke nacht kom ik thuis met alle spieren die pijn doen
Ze droeg me door de straten van Baltimore

Ik heb mijn best gedaan om haar terug hoe ze vroeger leefde
Dan leerde ik snel dat ze meer hield van slimme geesten dan ze van mij hield
Nu ben ik terug op had dezelfde trein die me eerder in deze situatie bracht
Terwijl mijn baby door de straten van Baltimore loopt
Terwijl mijn baby door de straten van Baltimore loopt



Geen opmerkingen:

Een reactie posten